Telenor har trøbbel med mobilnettet

OPPDATERING: Feilen er no retta.

Publisert 29.08.2016

​Telenor varsla i dag at det hadde oppsått feil med mobilnettet. Dette førte til at Telenor-kundar fekk problem med mobilkommunikasjonen, både å motta samtalar og ringe ut.

Ifølge AMK ble det ikkje rapportert om problem med å nå nødnummeret 113.

No klokka 14:06 meldte Telenor om at feilen var retta.

Her er meldingsloggen frå Telenor

OPPDATERING KL 14:06: Feilen som rammet mobilnett vårt i dag er rettet. Trafikken går nå som normalt. Feilen oppstod rundt klokken 11:15 mandag formiddag og førte til at om lag en tredjedel av anropene i mobilnettet feilet. Telenors driftsmiljø har siden feilen oppstod jobbet på spreng med å feilsøke og feilrette. Vi beklager de problemene denne feilen har medført for våre kunder. Ta gjerne en omstart av telefonen.

OPPDATERING KL 13:00: Vi jobber for å løse feilen som har rammet deler av mobiltrafikken i nettet. Feilen berører mobil tale og fører til at enkelte anrop feiler. Mesteparten av trafikken går som normalt, og man kan prøve å ringe på nytt dersom man ikke kommer gjennom på første forsøk. Problemene startet rundt kl. 11:15 og Telenors driftsmiljø jobber nå for å rette feilen. Alle øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal fungere som normalt. Vi beklager problemene dette medfører for våre kunder. Vi kommer med ny oppdatering rundt kl. 14.00

Oppdatering 12:04: Vi opplever for tiden en feil i mobilnettet som fører til at enkelte anrop feiler. Vi jobber med feilsøk. Det er for tidlig å si noe om feilårsak. Vi anbefaler kunder som ikke kommer gjennom med samtaler om å prøve på nytt, da mesteparten av trafikken går som normalt.

Flere kunder opplever feil med mobilnettet i hele landet. Vi undersøker saken og oppdaterer denne posten så snart vi har mer informasjon og senest innen 12:30.