Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

Spesialisering i kreftsjukdommar ved Ålesund sjukehus

Frå resepsjonen i kreftbygget ved Ålesund sjukehus

Frå resepsjonen i kreftbygget ved Ålesund sjukehus

Krefttilbodet i Ålesund er ein del av den tverrgåande Klinikk for kreft og rehabilitering i Helse Møre og Romsdal. Tilbodet omfattar stråleterapieining, poliklinikk, pusterom, Vardesenter og sengepost. Sengeposten disponerar 14 onkologiske / palliative sengar og 6 hematologiske.

Ved seksjon for legar kreft i Ålesund er det 8 LIS-stillingar og 13 overlegestillingar totalt for kreft og palliasjon.

Alle legar har rullerande arbeidsplan. Arbeidsveka til LIS er variert med minst ein dag poliklinikk innan fagfeltet du roterar i. I tillegg til ordinært sengepostarbeid, vil LIS også dekke dagvaktfunksjon ved cytostatikapoliklinikken. Primært handlar dette om å handtere akutt hjelp-førespurnadar og telefonkonsultasjonar med primærhelsetenesta, samt bestilling og oppfølging av cellegiftkurar. Som LIS ved kreftavdelinga, vil du raskt få ansvar under supervisjon. Det er låg terskel for å be kvarandre om råd/rettleiing og det opplevast som enkelt å få supervisjon der ein treng det.

Legar i spesialisering går også vakter ved sengeposten. Pr no er denne vaktlina 8-delt.

På kvardagar er det tilstadevakt fram til kl. 20.00 og heimevakt med responstid på 30 min mellom kl. 20.00 - 08.00. I helger er tilstadetida frå kl. 10.00 – 15.00 og heimevakt frå 15.00-08.00. Der vil alltid vere satt opp spesialist i bakvakt som kan konsulterast ved behov.

Ved tilsetjing vil alle LIS få tildelt ein læringsmålplan i kompetanseportalen. Alle LIS får og individuell utdanningsplan ved oppstart og denne vert utarbeidd i samarbeid mellom leiar, LIS og rettleiar. Ved nytilsetjing vil ein få utdelt skriftleg informasjon med oversikt over arbeidsoppgaver for LIS. Det vert lagt opp til at nye LIS raskt får tilgang til å gjennomføre relevante introduksjonskurs. Dei fleste av læringsmåla til spesialiteten onkologi kan oppfyllast i Ålesund, og under tenesta her vert det lagt opp til halvårlege rotasjonar til følgjande tumorgrupper/fageiningar:

  1. Urologisk kreft. I denne rotasjonen vert og dei fleste læringsmåla knytt til ca. testis og sarkom dekt.
  1. Brystkreft. I denne rotasjonen vert i tillegg læringsmål knytt til kreft i skjoldbruskkjertelen og kreft i sentralnervesystemet dekt.
  1. Gastroenterologisk kreft. Medan du er i denne rotasjonen skal og læringsmål knytt til malignt melanom samt delar av gynekologisk kreft dekkast.

  2. Palliativt team

  3. Stråleterapi. Du får 6-12 månaders teneste her.

Læringsmål knytt til kreft med ukjent utgangspunkt, nevroendokrine svulstar og endokrin kreft høyrer ikkje til i nokon av dei faste rotasjonane og tumorgruppene hos oss. Tenesta her legg likevel opp til at du vil kunne oppnå desse læringsmåla også.

Læringsmål knytt til behandling av lymfom, noko klinisk teneste knytt til ca. testis og sarkom, samt teneste for å lære inntegning av strålefelt ved lymfom og ØNH kreft i kurativ setting kan ikkje oppnåast gjennom teneste hos oss. For å oppnå desse læringsmåla er det nødvendig med sentralteneste ved universitetssjukehus. Vi har inngått samarbeidsavtale med både St. Olavs hospital i Trondheim og Oslo Universitetssykehus om rotasjonsteneste for LIS slik at du kan oppnå også desse læringsmåla. Slik teneste kan og gjennomførast ved eit av dei andre universitetssjukehusa, men det må i så tilfelle organiserast av den enkelte LIS i samråd med aktuelle universitetsklinikk gjennom ordinære tilsetjingar.

I tillegg til teneste ved onkologiske avdelingar lokalt og sentralt er det og nødvendig med teneste ved indremedisinsk avdeling for læringsmål som høyrer til det indremedisinske faget, samt læringsmål knytt til leukemi, myelomatose og til dels lungekreft.

Ein god start er viktig for både trivsel og fagleg utvikling. Hos oss har vi fadderordning i regi av LIS. Du får ein LIS som fadder, og det er utarbeida ein mal for kva dei første arbeidsvekene dine bør innehalde. I dette ligg omvisning, velkomstsamtale og opplæring innanfor ulike oppgåver, funksjonar og system.

Vi har felles internundervisning med Kreftklinikken ved St. Olavs hospital ein gong per veke (40 minutt) i tillegg til lokal internundervisning ein gong per veke (30 minutt). Frå og med hausten 2020 har vi innført fagdagar for LIS i avdelinga som dekkjer dei store tumorgruppene med tilknytta relevante læringsmål. Desse vert arrangert ein gong per månad i undervisningsåret (august-juni). Det er sett av 7,5 time til kvar fagdag. Fellesundervisninga med St. Olavs hospital vert planlagt for seks månader av gongen, og dekkjer dei store tumorgruppene med tilknytta relevante læringsmål i løpet av ei periode på to år. Ved lokal internundervisning vert som regel vitskaplege artiklar diskutert, alternativt kasuistikkar eller stråledemonstrasjon. Utdanningsutvalet er ansvarleg for å sette opp og planlegge undervisninga, og skal sjå til at relevante læringsmål vert dekt. I etterkant av undervisninga vert som hovudregel foredraga lagt ut på fellesområdet til legane. Ein fredag i månaden er det ein time felles undervisning for alle legar ved sjukehuset.

Det blir lagt til rette for at LIS skal kunne delta på 1-2 anbefalte kurs per halvår. For å få dekka alle nødvendige kurs i løpet av utdanningstida på fem år har vi ein hovudregel om at kvar LIS skal kunne delta på kurs 10 kalenderdagar pr år. I tillegg skal alle LIS gjennomføre kurs i Good Clinical Practice samt kurs i forbetringsarbeid og forskingsforståelse og kurs i rettleiing og supervisjon som inngår i felles kompetansemål (FKM).

Ferdigheitstrening består av praktiske prosedyrar som ultralydrettleia pleuratapping/ascitestapping under supervisjon. I tillegg blir det arrangert HLR-kurs og brannkurs etter forskrift.

LIS og overlegar arbeider i det daglege tett saman og supervisjon foregår både på sengeposten, ved gjennomgang av polikliniske pasientar samt i vaktsituasjon. På stråleterapieininga er det eit tett samarbeid mellom LIS/spesialist ved definisjon av målvolum og godkjenning av behandlingsplan. I lindrande team er det tett samarbeid mellom LIS og overlege både på inneliggande pasientar, heimebesøk og ved tilsyn på andre avdelingar. Alle overlegar som jobbar saman med LIS har ansvar for supervisjon. Avdelinga har ein godt innarbeidd kultur for supervisjon, og er opptatt av at det skal være låg terskel for å spørre ein meir erfaren kollega ved behov.

Alle LIS får oppnevnt ein rettleiar ved tilsetjing. Det skal gjennomførast rettleingssamtalar ein gong kvar månad og desse skal dokumenterast i kompetanseportalen. I tillegg til individuell rettleiing har avdelinga frå hausten 2019 innført grupperettleiing som per no blir gjennomført kvar andre månad (60 minutt).

Når det gjeld evaluering av den enkelte LIS sin faglege utvikling skjer dette i det daglege arbeidet saman med overlege, samt meir formalisert i vurderingsskollegium. I tillegg er fagleg progresjon og utvikling eit naturleg tema for rettleiinga.

Kvar enkelt læringsaktivitet og læringsmål blir fortløpande vurdert og dokumentert i Kompetanseportalen. Det er LIS si oppgåve å registrere alle læringsaktivitetar. For å sikre at du som LIS oppnår fagleg progresjon og innfrir kompetansekrava i spesialistutdanninga, vil det bli gjennomført regelmessig kompetansevurdering slik vi har beskrive over. Leiar har overordna ansvar for at læringsmål blir vurdert og godkjent og at dette blir dokumentert i Kompetanseportalen.​

Kreftavdelinga ved sjukehuset i Ålesund deltek aktivt i ei rekke forskingsprosjekt og har eit eget forskingsutval. Når det gjeld LIS si rolle i forskingsaktivitet er denne i praksis begrensa til oppfølging av pasientar som deltek i ulike forskingsprosjekt. Kreftavdelinga har imidlertid ein ambisjon om at LIS skal kunne delta aktivt i vitskapeleg arbeid ved avdelinga, men dette forutset naturleg nok at den enkelte LIS viser interesse for slikt arbeid. Avdelinga har også eit uttalt mål om å legge til rette for at LIS som ønsker det skal kunne gjennomføre PhD.

Føretaket har ei eiga forskingssavdeling som er tverrgåande i føretaket med aktivitet ved alle fire sjukehusa, og frå forskingsavdelinga får ein både hjelp og rettleiing i samband med forskingsprosjekt.

For å dekke læringsmål knytt til forsking og kunnskapshandtering i felles kompetansemål er det sett opp kurs over 2,5 dagar med undervisning i tema innan både forsking og forbetringsarbeid og i samband med dette vil du som LIS også gjennomføre eit forbetringsprosjekt lokalt. Det er ansatte i forskingsavdelinga og seksjon for helsetenesteutvikling som deltek i undervisninga ved desse interne kursa. 

Felles kompetansemål er ei eiga gruppe av læringsmål som er felles for alle spesialitetar. Tema for desse læringsmåla er samhandling med pasientar og kollegaer, kommunikasjon, etikk, pasient- og pårørandeopplæring, pasient- og brukermedverknad, kvalitet og pasientsikkerheit, forskingsforståing, kunnskapshandtering og systemforståing, organisasjonsutvikling og leiing.

Felles kompetansemål er ei eiga gruppe av læringsmål som er felles for alle spesialitetar. Tema for desse læringsmåla er samhandling med pasientar og kollegaer, kommunikasjon, etikk, pasient- og pårørandeopplæring, pasient- og brukermedverknad, kvalitet og pasientsikkerheit, forskingsforståing, kunnskapshandtering og systemforståing, organisasjonsutvikling og leiing.

Felles kompetansemål er integrert i det daglege kliniske arbeidet. I tillegg er fleire av desse læringsmåla godt egna til tema for både individuell rettleiing og grupperettleiing. Fleire av læringsmåla blir dekt gjennom felles kurs på tvers av ulike spesialitetar organisert av helseføretaket. Sistnemnte gjeld mellom anna for kunnskapshandtering, forbetringsarbeid og forskingsforståing der den enkelte LIS skal delta på ei oppsett kursrekke i regi av helseføretaket. Som del av kurs i kunnskapshandtering og forbetringsarbeid skal det gjerast ei prosjektoppgåve i forbetringsarbeid. Denne kan gjennomførast i grupper dersom dette er ønskeleg, og gjerne internt i eiga avdeling. Tema for prosjektoppgåva bør drøftast med rettleiar og skal og avklarast med næraste leiar. I tillegg blir fleire læringsmål i FKM dekt i eit obligatorisk kurs om supervisjon, rettleiing og kommunikasjon som alle LIS i foretaket skal delta på.

Det er ønskeleg at felles kompetansemål blir fullført før ein reiser i rotasjonsteneste til universitetssjukehus. ​

Alle LIS skal ha ein individuell utdanningsplan. Denne skal beskrive både innhaldet i spesialistutdanninga og ein plan for korleis den enkelte skal gjennomføre sitt spesialiseringsløp. Den individuelle utdanningsplanen skal vere eit verktøy for planlegging og oppfølging av deg som LIS. Ved tilsetting av ny LIS har arbeidsgivar ansvar for å lage ein individuell utdanningsplan. Det er naturleg at denne blir utarbeidd i samråd med deg som LIS og rettleiar. I den individuelle utdanningsplanen skal det framgå mellom anna når ein ser føre seg å gjennomføre dei ulike rotasjonane, sentralteneste ved universitetssjukehus og teneste ved anna avdeling. Dette kan naturleg nok endre seg undervegs, men for best mogleg samkøyrt planlegging av utdanninga til fleire LIS i avdelinga er det nødvendig å kunne legge overordna planar litt fram i tid.​

Utdanningsutvalet i avdelinga er samansett av utdanningsansvarleg overlege, ytterlegare ein overlegerepresentant, samt to LIS. Utdanningsutvalet har 2-4 møte kvart halvår og har eit overordna ansvar for å planlegge undervisning i avdelinga, samt sjå til at gjennomføringa av LIS-utdanninga skjer i samsvar med gjeldande utdanningsplan. Utdanningsutvalet er og ansvarleg for at gjennomføringa av læringsmål blir fulgt opp i både klinisk og teoretisk utdanning, og skal sørge for å oppdatere avdelinga sin utdanningsplan når dette er nødvendig.  

LIS-kollegiet har eigen tillitsvald som følgjer opp dialogen med leiinga knytt til arbeidsplanar m.m.

Tillitsvalgt for LIS-gruppa Nikolai Melseth Flaaen, tlf 70 10 50 00.

Utdanningsansvarleg overlege Ida Kristine Brandal, tlf 70 10 50 00.

(Via sentralbordet).

 

Her finn du ei oversikt over andre spesialistutdanningar i Helse Møre og Romsdal.

 

 

 

Sist oppdatert 08.08.2025